CRUMBLE CU PIERSICI (VARIANTA DIETETICĂ)

Continuăm seria deserturilor care nu îngrașă și care pot fi folosite cu succes când pofta de dulce încearcă să vă saboteze dieta. Vă propun astăzi varianta skinny a faimosului crumble. 
Am folosit piersici în această rețetă pentru că încă ne mai putem bucura de ele, însă merge făcută și cu prune, mere sau fructe de pădure.
INGREDIENTE: (2 porții – aprox. 160 kcal/porție)
– 2 piersici;
– 2 linguri îndulcitor natural;
– 1 lingură amidon alimentar;
– 2 linguri făină de migdale;
– 1 lingură făină de cocos;
– 1/2 de linguriță de scorțișoară;
– 4 linguri de unt sau ulei de cocos.
Am folosit forme mici pentru porții individuale, de 19×10 cm, însă puteți folosi și o formă mai mare sau vase ramekin.
Pentru că la plafarul de unde îmi fac cumpărăturile nu am găsit îndulcitorul pe care îl foloseam de obicei, am cumpărat un alt brand, tot natural și tot cu indice glicemic 0. M-am bucurat să descopăr că este stabil la copt, are putere bună de îndulcire și nu schimbă gustul preparatului.
Am spălat piersicile, le-am curățat de coajă (nu este obligatoriu!) și le-am amestecat într-un bol cu o lingură de îndulcitor și o lingură de amidon. Am folosit amidon pentru că îmi doream ca preparatul final să nu fie foarte lichid, iar sucul piersicilor să se îngroașe puțin.
Am lăsat piersicile deoparte și m-am ocupat de crustă. Întâi, am amestecat ingredientele solide: făina de migdale, făina de cocos, scorțișoara și îndulcitorul, apoi am adăugat uleiul de cocos și am omogenizat până când aluatul a căpătat un aspect sfărâmicios.
Am uns formele cu ulei de cocos și am așezat piersicile.
Deasupra piersicilor am așezat cantități egale de aluat sfărâmicios.
Am dat la cuptor, la 170 de grade pentru aproximativ 25 de minute. (până se rumenește crusta)
Se poate servi cu frișcă neîndulcită sau, mai bine, cu o linguriță de iaurt grecesc.
Are un gust minunat, chiar mai bun decât rețeta clasică.
Poftă bună!
Dacă nu vă numărați caloriile, vă propun această rețetă grozavă cu piersici, cât încă le mai găsiți pe piață.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *